Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

COPY PASTE ΣΗΜΕΙΑ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΑΤΟΣ ΥΠΟΨΗΦΙΟΥ ΔΗΜΑΡΧΟΥ ΛΙΒΑΔΕΙΑΣ ??

Ξεψαχνίζοντας τα προγράμματα όλων των υποψηφίων δημάρχων, πέρα από τις συνηθισμένες βαρύγδουπες εκφράσεις και τα μεγάλα συνθήματα , παρατηρήσαμε κάποια παράξενα σημεία σε δυο
<< άρθρα - προτάσεις >> , του υποψηφίου Δημάρχου Λιβαδειάς κου Γ. Ταγκαλέγκα.

Σημεία των θέσεων  του προγράμματος του κου Ταγκαλέγκα μας θύμισαν κάτι από παλιά ...





Αυτά μας έλεγε ο κος Ταγκαλέγκας...



Αυτά έγραφε παλιότερα ο κος Σταματόπουλος σε γνωστό πανελλαδικό site...

Και συνεχίζουμε ...

Στις 13 Μαρτίου στη σελίδα της ''Συμφωνίας Προοπτικής'' έγραφε ο κος Ταγακλέγκας... :

Τελικά ευνοεί την τοπική αυτοδιοίκηση ο Κλεισθένης;
Πρώτα ήταν ο “Καποδίστριας”, μετά ο “Καλλικράτης” και τώρα ο “Κλεισθένης”. Οι εκάστοτε υπουργοί Εσωτερικών έχουν την τάση να δίνουν ιστορικά ονόματα στις παρεμβάσεις τους στην Τοπική Αυτοδιοίκηση, επιθυμώντας μάλλον να προσδώσουν ισάξιο κύρος στην πολιτική τους παρακαταθήκη.
Ακόμα και αν δεχτούμε ότι ο “Καποδίστριας” επιχείρησε να αντιμετωπίσει τον πολυκερματισμό της Αυτοδιοίκησης, ακόμα και αν δέχτούμε οτι ο “Καλλικράτης” συνέχισε σε αυτή τη λογική, κουβαλώντας ωστόσο και αρκετά προβλήματα λόγω της βιασύνης με την οποία σχεδιάστηκε και υλοποιήθηκε, ο Κλεισθένης δεν φαίνεται να αντιμετωπίζει καμία απολύτως ανάγκη της Αυτοδιοίκησης. Όχι μόνο δεν αποτελεί μια προοδευτική τομή, αλλά αντιθέτως αποτελεί βήμα προς τα πίσω για την Αυτοδιοίκηση καθώς ουσιαστικά καταργεί το συνταγματικά κατοχυρωμένο αυτοδιοίκητό της και ναρκοθετεί τη λειτουργία της.
Η βασική αλλαγή που φέρνει ο «Κλεισθένης», είναι η καθιέρωση της απλής αναλογικής στην εκλογή Δημοτικών Συμβουλίων.
Μια αλλαγή που αλλάζει κατάφωρα την πολιτική φυσιογνωμία της Τοπικής Αυτοδιοίκησης και εξυπηρετεί τεχνηέντως δημοτικές παρατάξεις μειοψηφίας οι οποίες αποκτούν τη δυνατότητα να εμποδίζουν την λήψη αποφάσεων αποκτώντας δυσανάλογα μεγάλη επιρροή.
Η παραλυσία που θα επέλθει στους Δήμους είναι δεδομένη. Αν μέχρι σήμερα η βασική δυσκολία των Δημοτικών Συμβουλίων ήταν να υλοποιήσουν τις αποφάσεις που λαμβάνουν, στο εξής το πρόβλημα θα είναι στη λήψη των αποφάσεων καθαυτή καθώς δεν θα υπάρχει ισχυρή πλειοψηφία ικανή να χαράσσει πολιτική και να λαμβάνει αποφάσεις. Η πιθανότητα τα Δημοτικά Συμβούλια να καταστούν χώρος συνεχούς συναλλαγής, εκβιασμών και ουσιαστικής νόθευσης της λαϊκής βούλησης είναι ιδιαίτερα αυξημένη.
Ενώ παράλληλα, λόγω της δυσκολίας στη λήψη αποφάσεων θα επηρεαστεί η καθαυτή λειτουργία του κάθε Δήμου, με σοβαρές επιπτώσεις σε όλα όσα σχετίζονται με την καθημερινότητα των πολιτών. Στην καθαριότητα, στους παιδικούς σταθμούς, στα ΚΑΠΗ, στη λειτουργία των υπηρεσιών του, στο πράσινο. Κάθε καθυστέρηση στην έγκριση δαπανών ή διαφωνία μεταξύ Δημάρχου και Αντιπολίτευσης στην προτεραιότητα ή στο χειρισμό ενός θέματος θα έχει επιπτώσεις στην καθημερινότητα του πολίτη. Και αυτό είναι ο μεγαλύτερος κίνδυνος που δημιουργεί το νέο καθεστώς του “Κλεισθένη”.
Τέλος, το νέο θεσμικό πλαίσιο δημιουργεί κινδύνους για την ίδια την αυτονομία και αυτοτέλεια της Αυτοδιοίκησης, καθώς για πολλά ζητήματα προβλέπεται ότι σε περίπτωση αδυναμίας λήψης αποφάσεων οι αρμοδιότητες μεταβιβάζονται στην Αποκεντρωμένη Περιφέρεια (Υπουργείο Εσωτερικών) η οποία θα καλείται ως “μητερούλα” να δώσει λύση. Μόνο που αυτό συνιστά ουσιαστική κατάργηση της αυτοτέλειας της Αυτοδιοίκησης και έμμεση υφαρπαγή των αρμοδιοτήτων των αιρετών οργάνων.
Για τους λόγους αυτούς δεν είναι τυχαίο ότι ο “Κλεισθένης” απορρίφθηκε από το σύνολο των αυτοδιοικητικών θεσμών και από όλα τα κόμματα της αντιπολίτευσης.
Ψηφίστηκε όμως και πλην πολιτικού απροόπτου θα αποτελέσει μια νέα, επικίνδυνη πραγματικότητα στην Αυτοδιοίκηση.
Αυτό στο οποίο μπορούμε να ελπίσουμε είναι ότι όλοι όσοι εμπλακούν στα κοινά της αυτοδιοίκησης θα επιδείξουν αίσθημα ευθύνης απέναντι στους συμπολίτες τους και δεν θα «επενδύσουν» πάνω στις δυνατότητες που τους δίνει το νέο θεσμικό πλαίσιο για να κάνουν δύσκολη τη ζωή των τοπικών αντιπάλων τους. Και ότι η επόμενη Κυβέρνηση, μέσα από έναν σοβαρό και ειλικρινή διάλογο με τους φορείς της Τοπικής Αυτοδιοίκησης, θα αλλάξει όλα όσα υπονομεύουν την αυτονομία, την αυτοτέλεια και την ομαλή λειτουργία της.
Η Τοπική Αυτοδιοίκηση είναι βασικός αναπτυξιακός πυλώνας της χώρας και στήριγμα στην καθημερινότητα κάθε πολίτη. Αν οι κυβερνώντες δεν μπορούν να την βοηθήσουν, ας μεριμνήσουν τουλάχιστον να μην δυσκολεύουν την ομαλή λειτουργία της.
Ιωάννης Ταγκαλεγκας
Υποψήφιος Δήμαρχος Λιβαδειάς


Στη συνέχεια...


ο δικηγόρος Γιώργος Παπαδόπουλος (υποψήφιος δημοτικός σύμβουλος Κηφισιάς), τον Ιανούαριο έγραφε ...
Γιατί ο “Κλεισθένης” πλήττει την Τοπική Αυτοδιοίκηση
Του Γιώργου Παπαδόπουλου
Δικηγόρου
Δημοτικού Συμβούλου Δήμου Κηφισιάς, Ν. Ερυθραίας, Εκάλης
Πρώτα ήταν ο “Καποδίστριας”, μετά ο “Καλλικράτης” και τώρα ο “Κλεισθένης”. Οι εκάστοτε υπουργοί Εσωτερικών έχουν την τάση να δίνουν ιστορικά ονόματα στις παρεμβάσεις τους στην Τοπική Αυτοδιοίκηση, επιθυμώντας μάλλον να προσδώσουν ισάξιο κύρος στην πολιτική τους παρακαταθήκη.
Ακόμα και αν δεχτούμε ότι ο “Καποδίστριας” επιχείρησε να αντιμετωπίσει τον πολυκερματισμό της Αυτοδιοίκησης, ακόμα και αν δέχτούμε οτι ο “Καλλικράτης” συνέχισε σε αυτή τη λογική, κουβαλώντας ωστόσο και αρκετά προβλήματα λόγω της βιασύνης με την οποία σχεδιάστηκε και υλοποιήθηκε, ο Κλεισθένης δεν φαίνεται να αντιμετωπίζει καμία απολύτως ανάγκη της Αυτοδιοίκησης. Όχι μόνο δεν αποτελεί μια προοδευτική τομή, αλλά αντιθέτως αποτελεί βήμα προς τα πίσω για την Αυτοδιοίκηση καθώς ουσιαστικά καταργεί το συνταγματικά κατοχυρωμένο αυτοδιοίκητό της και ναρκοθετεί τη λειτουργία της.
Η βασική αλλαγή που φέρνει ο «Κλεισθένης», είναι η καθιέρωση της απλής αναλογικής στην εκλογή Δημοτικών Συμβουλίων.
Μια αλλαγή που αλλάζει κατάφωρα την πολιτική φυσιογνωμία της Τοπικής Αυτοδιοίκησης και εξυπηρετεί τεχνηέντως δημοτικές παρατάξεις μειοψηφίας οι οποίες αποκτούν τη δυνατότητα να εμποδίζουν την λήψη αποφάσεων αποκτώντας δυσανάλογα μεγάλη επιρροή.
Η παραλυσία που θα επέλθει στους Δήμους είναι δεδομένη. Αν μέχρι σήμερα η βασική δυσκολία των Δημοτικών Συμβουλίων ήταν να υλοποιήσουν τις αποφάσεις που λαμβάνουν, στο εξής το πρόβλημα θα είναι στη λήψη των αποφάσεων καθαυτή καθώς δεν θα υπάρχει ισχυρή πλειοψηφία ικανή να χαράσσει πολιτική και να λαμβάνει αποφάσεις. Η πιθανότητα τα Δημοτικά Συμβούλια να καταστούν χώρος συνεχούς συναλλαγής, εκβιασμών και ουσιαστικής νόθευσης της λαϊκής βούλησης είναι ιδιαίτερα αυξημένη.
Ενώ παράλληλα, λόγω της δυσκολίας στη λήψη αποφάσεων θα επηρεαστεί η καθαυτή λειτουργία του κάθε Δήμου, με σοβαρές επιπτώσεις σε όλα όσα σχετίζονται με την καθημερινότητα των πολιτών. Στην καθαριότητα, στους παιδικούς σταθμούς, στα ΚΑΠΗ, στη λειτουργία των υπηρεσιών του, στο πράσινο. Κάθε καθυστέρηση στην έγκριση δαπανών ή διαφωνία μεταξύ Δημάρχου και Αντιπολίτευσης στην προτεραιότητα ή στο χειρισμό ενός θέματος θα έχει επιπτώσεις στην καθημερινότητα του πολίτη. Και αυτό είναι ο μεγαλύτερος κίνδυνος που δημιουργεί το νέο καθεστώς του “Κλεισθένη”.
Τέλος, το νέο θεσμικό πλαίσιο δημιουργεί κινδύνους για την ίδια την αυτονομία και αυτοτέλεια της Αυτοδιοίκησης, καθώς για πολλά ζητήματα προβλέπεται ότι σε περίπτωση αδυναμίας λήψης αποφάσεων οι αρμοδιότητες μεταβιβάζονται στην Αποκεντρωμένη Περιφέρεια (Υπουργείο Εσωτερικών) η οποία θα καλείται ως “μητερούλα” να δώσει λύση. Μόνο που αυτό συνιστά ουσιαστική κατάργηση της αυτοτέλειας της Αυτοδιοίκησης και έμμεση υφαρπαγή των αρμοδιοτήτων των αιρετών οργάνων.
Για τους λόγους αυτούς δεν είναι τυχαίο ότι ο “Κλεισθένης” απορρίφθηκε από το σύνολο των αυτοδιοικητικών θεσμών και από όλα τα κόμματα της αντιπολίτευσης.
Ψηφίστηκε όμως και πλην πολιτικού απροόπτου θα αποτελέσει μια νέα, επικίνδυνη πραγματικότητα στην Αυτοδιοίκηση.
Αυτό στο οποίο μπορούμε να ελπίσουμε είναι ότι όλοι όσοι εμπλακούν στα κοινά της αυτοδιοίκησης θα επιδείξουν αίσθημα ευθύνης απέναντι στους συμπολίτες τους και δεν θα «επενδύσουν» πάνω στις δυνατότητες που τους δίνει το νέο θεσμικό πλαίσιο για να κάνουν δύσκολη τη ζωή των τοπικών αντιπάλων τους. Και ότι η επόμενη Κυβέρνηση, μέσα από έναν σοβαρό και ειλικρινή διάλογο με τους φορείς της Τοπικής Αυτοδιοίκησης, θα αλλάξει όλα όσα υπονομεύουν την αυτονομία, την αυτοτέλεια και την ομαλή λειτουργία της.
Η Τοπική Αυτοδιοίκηση είναι βασικός αναπτυξιακός πυλώνας της χώρας και στήριγμα στην καθημερινότητα κάθε πολίτη. Αν οι κυβερνώντες δεν μπορούν να την βοηθήσουν, ας μεριμνήσουν τουλάχιστον να μην δυσκολεύουν την ομαλή λειτουργία της.

Σας θυμίζει κάτι ?
Παρθενογένεση δεν υπάρχει στην τέχνη, αλά ούτε και στην πολιτική.



Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

"ΒΓΑΙΝΕΙ" ΜΠΡΟΣΤΑ Η ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΚΟΣΚΟΒΟΛΗ

ΚΙΝΑΛ ΓΙΑ ΜΩΡΑΙΤΗ ΚΑΙ ΤΟΛΚΑ: ΓΝΩΣΤΟΙ ΚΥΝΗΓΟΙ ΤΗΣ ΚΑΡΕΚΛΑΣ ΤΗΣ Γ ΕΘΝΙΚΗΣ

Έντονη αντίδραση του Κινήματος Αλλαγής για την  υπουργοποίηση των Θάνου Μωραΐτη και Άγγελου Τόλκα , δύο στελεχών προερχόμενων από το ΠΑΣΟΚ. «Η επιχείρηση Τσίπρα για λεηλασία της παράταξης μας  πέφτει στο κενό, εκφυλίζεται σε παράγκα Γ’ Εθνικής», καταγγέλλει το ΚΙΝΑΛ και προσθέτει: Αλλά τίποτα δεν τους σώζει. Όσο για τους πολιτικά εξαγορασθέντες υφυπουργούς είναι γνωστοί κυνηγοί καρέκλας».

Έρευνα για Ευρωκάλπη: 11,3% η διαφορά ΝΔ – ΣΥΡΙΖΑ

Τη σταθερά ανοδική τάση της Νέας Δημοκρατίας, καθώς και την εν δυνάμει πρωτιά της στις ευρωεκλογές καταγράφει νέα έρευνα του ευρωπαϊκού κοινοβουλίου, ενόψει των ευρωεκλογών του Μαΐου. Η έρευνα, η οποία αφορά αποκλειστικά τις ευρωεκλογές και βασίζεται σε στοιχεία δημοσκοπήσεων που έχουν διεξαχθεί το τελευταίο διάστημα ( όπως αυτή της Metron Analysis για το Βήμα της Κυριακής και της Rass για το in.gr ), δείχνει ότι η Νέα Δημοκρατία όχι μόνο προηγείται σταθερά με ποσοστό 36% αλλά να έχει και μια διαφορά της τάξεως των έντεκα μονάδων από τον ΣΥΡΙΖΑ. Συγκεκριμένα, η Νέα Δημοκρατία συγκεντρώνει 36%, ενώ ο ΣΥΡΙΖΑ ακολουθεί με ποσοστό 24,7%. Στην τρίτη θέση βρίσκεται η Χρυσή Αυγή με 8,6%, ενώ ακολουθούν Κίνημα Αλλαγής με 7,9% και ΚΚΕ με 6,7%. Κάτω από το όριο του 3%, Ένωση Κεντρώων με 2,6%, Ποτάμι με 1,5% και ΑΝΕΛ με 1,4%. Στο 2,2% βρίσκεται η Ελληνική Λύση, στο 1,3% η Λαϊκή Ενότητα και στο 1,2% η Πλεύση Ελευθερίας. Σύμφωνα με τα στοιχεία της έρευνας από τα ποσοστά των κομμάτων